Det väntade ...



Det väntade sms:et dök upp. Sms:et som försatt min plan ur verket. Sms:et med dåliga ursäkter och lama bortförklaringar.
Det inte helt utan att jag lackade ur och ringde upp. Med min kvinnliga list och grötiga "morgon"röst så infann sig Nils på min trapp kl 21, med en uppenbar nervositet han trodde sig gömt bakom tredagarsstubben och den påtagliga bakfyllan. Han är svag för mig, det gillar jag. Han gör som jag säger. Jag gillar makt.
Dessutom tillbringade vi mer än tolv sekunder tillsammans. Det var trevligt. Jag var tråkig. Jag tror aldrig jag vart så tråkig någonsin faktiskt. Kan ha något att göra med uppvaknandet, och det är faktiskt Nils fel.

Trevligt var det i vilket fall som helst. Det var en hel menscykel sedan jag träffade honom senast.
Vi borde träffas oftare Nils! Ta ett glas vin, äta glass och titta på pretty woman! Då ska jag vara lika rolig som jag brukar vara. Så kanske vi kan träffas då jag inte blöder ur mitt underliv? Varför träffas vi bara då? Va? Tänk på det och ge mig svar så fort som möjligt. Typ senare idag.


Nåväl. Storyn, as promised:

En dag då jag åkte hem från skolan läste jag metro med sådan inlevelse att jag missade min hållplats och hamnade i barkaby.
'Lika bra att utforska denna för mig exotiska förort'
  tyckte jag och hamnade mitt i barkaby handelsplats där IKEA oblygt tornade upp sig.
Valsade in, tittade runt och förnimmelsen om Nils avundsjuka för mina nya kuddar kom över mig.
Detta i samband då jag tvivlade över meningen med livet; målet i mitt liv; Ska jag någonsin kunna rädda världen?
Det är ett jävligt tungt åtagande. Ännu tyngre då jag tvivlar på mig själv och önskar att jag tjänade pengar på att lägga ut bilder på bloggen på min lunch istället.

Så vandrandes mellan Lillesand, Mongstad och Melbu i manodepressivt tillstånd snubblade jag över GOSA VÄDD: En kudde för magsovaren.

Jag råkar veta att Nils sover på mage. Det är sånt vi pratar om. Det är vad vår vänskap är baserad på. Samtal om sömn.
Jag vet också att livet drabbade Nils på ett otrevligt sätt. Detta tog jag mig friheten att översätta till 'Nils värld är lite trasig och behöver lagas.'

Så jag köpte tre kuddar. För magsovaren. Helt utan anledning. Och vipps! Jag har räddat Nils värld.
Nu kan han sova gott om nätterna, på ergonomiskt anpassade kuddar. Nu kan han vakna och istället för att kämpa mot  känslan av att hoppa från broarna, känna att där finns minsan människor som bryr sig. Att livet inte går sönder för att det inte alltid blir som man tänkt sig. Nu kan han vakna med vetskapen om att jag, Maria, lyssnar, stöttar, hjälper, bryr mig.

Maria finns. För Dig. Och Dig. Och Dig. Och bryr sig.
Namasté.


















haha. hahahahaha. HahahHAHAHAHAHAHA!!!! OFTA?!
Det var ju såklart bara för att jag ville hångla.

Kommentarer:
Postat av: susanne

kuddar? jag som trodde din historia skulle innehålla minst.. ja.. ett krig iaf.



word för avhållsamhet! :)

Postat av: linnea

Jag är också dålig på att ringa, vi får ta itu med skiten.



Sover inte alla på mage?

2008-10-20 @ 10:13:05

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits