morgonstund

Johanna kom igår.
Jag är tung i huvudet idag.
Vin och likör invigde Johannas semester.
Vin och likör avslutade min helt vanliga torsdag.
Johanna sover.
Jag rapar vin och försöker få i min frukost
uuuuuuuu.

Det känns bra att ha Johanna här. Johanna är världsbäst och vi hade världsbästastetrevligt igår kväll.
Vi pratade allvar och grät, pratade pojkar och skrattade, pratade val och rynkade pannan, pratade och pratade och pratade.
Lyssnade på Chaka Khan och Michael Bublé. Drack vin som personalen på systembolaget rekommenderade. Åt Ba mie Padda. Tittade på dokumentärer som fick oss att gråta. Skrattade åt bloggar. Funderade. Filosoferade. Fnissade.
Vi målade inte naglarna och hade kuddkrig i små spetsunderkläder dock. Det kanske vi kan göra idag.

Nu måste jag till skolan och prata miljöpolitik. Känns väl sisådär med mitt likörhuvud.

Kommentarer:
Postat av: linnea

Jag önskar jag vore där, dock saknar jag pengar. Jag är sämst på att svara på sms men om du har tur så ringer jag i veckan med lite bra nyheter.

2008-10-10 @ 14:27:13

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits