Word of the day : Wonder

Snön har fallit över Stockholm.
Det är vitt. Väldigt tyst.

..för alla har halkat och dött eftersom de inte kan hantera snö här nere.

Gjorde söder med Annie idag. Tänkte köpa något om det kostade 100 kronor.
Tyckte att jag gjort mig förtjänt av något för hundra kronor.
Hittade inget.
Hittade ett par väldigt fina vantar för 69.00, men de kunde jag inte köpa, eftersom de inte kostade 100.

Det är sällan något kostar hundra kronor.
Vad handlar det om?

När vi lämnade Lisa Larssons bakom oss och snön så sakteliga började singla ned utbrast vi, unisont; Glögg! Pepparkakor! Mögelost!
Sedan sa kassaapparaten: MEDGES EJ, DIN JÄVLA, FATTIGA TÖNT!

Då gick jag hem....................................ochpantaburkarpålidlförattharådmedmiddagsmat.
Ja. Jag PANTA burkar. Jag PANTAHH burkar tillochmed.
Inte 'pantade'. 'wlahwlahwleh'. Töntar!
När jag är arg blir jag lite extra norrländsk.
Det var lite pinit iallafall. Hejdå

Kommentarer:
Postat av: linnea

Jag är också inne i burk perioden, dock har det gått så långt att jag pantat alla burkar, samt ätit upp all pasta. Jag har en burk och en flaska kvar att panta, 4,50. Det är tuffa tider för Karlssons


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits