Din stund är inte kommen.

Jag kan inte döda Nils.

Jag hade tänkt döda honom igår, sedan ångrade jag mig, varpå jag ville döda honom igen.
Men nu förmår jag inte mig själv att göra slut på hans liv. Jag tycker om Nils alldeles för mycket.
Eller åtminstone tanken på vad han skulle kunna vara.

....eller! Så här:
Nils was born som ett pseudonym. Jag ville skydda min "fina" vän från alla er galna fans där ute.
Men Nils har med tiden transformerats till ett slags alter ego som löper amok i min vilda fantasi.
Så Nils och [låt oss kalla honom] Snygg-Erik har inte längre särskilt mycket med varandra att göra.
Så när nu Snygg-Erik kallar sig själv för 'Nils'  (För det gör han! Han har anammat detta namn och det skulle inte förvåna mig om han ibland svarar i telefonen; 'Hej det är Nil.. jag menar Snygg-Erik') så blir jag arg. Och förvirrad. Och ledsen.

För Nils är MIN! Nils är någon JAG byggt SJÄLV.
Precis som jag tror Alfons blir jävligt ledsen då alla kallar sina låtsaspolare för Molgan blir jag ledsen då Snygg-Erik har tagit mig Nils.
Eller som när vi var små och min syster hade en låtsaskompis som hette Emil och MAMMA sa att EMIL hade ÄTIT UPP!?
Hur kan mamma veta det?! Det är ju min systers kompis som inte finns!?
Nu föll det sig förvisso så att mamma oftast hade rätt, för min syster sa, på spädbarns-svenska 'Ja, då är det väl bäst att jag också äter upp..'

MEN ÄNDÅ!?

Nils är MIN! Och Nils och Snygg-Erik har inte längre något med varandra att göra, än fast de ser likadana ut, pratar likadant, jobbar på samma jobb, går på samma klubbar och.. så.
Snygg-Erik kanske finner detta otroligt stötande. Lite perverst och så.. Men det skiter jag i.
Jag får fantisera bäst jag vill.

Och Snygg-Erik har ingen rätt att säga något om det!
Han försökte idag:

Snygg-Erik (f.d. Nils) säger:
skriv inte att nils är lik honom i bloggen, folk kommer ju fan att förstå :(
Maria säger:
nej. det tänker jag inte göra. jag tänker inte skriva om nils mer.
Snygg-Erik (f.d. Nils) säger:
hahahaha..åter igen, vadan detta?
Maria säger:
inget särskilt. det bara slog mig.
 Nils död.
Snygg-Erik (f.d. Nils) säger:
Hahaha jag gillar bitterheten lix!
Maria säger:
Det var inte bittert. det bara är så.
Jag gillar det inte, men det måste bli så bara.
Snygg-Erik (f.d. Nils) säger:
hahaha..
nils måste ändå dö med heder..mörda honom på bloggen?
Maria säger:
Jag har inte riktigt listat ut hur det ska ske.
Igår dog Nils egentligen, men jag tog bort det jävligt tidigt i morse. och då dog Nils för att han var CP..........................................................
HAHAHAHA
Snygg-Erik (f.d. Nils) säger:
haha, va i hell maria..vare för att jag så respektlöst hånade dig för din bakfylla?
Maria säger:
Det var mycket som spelade roll.
Men mest för att du var generellt CP.
Snygg-Erik (f.d. Nils) säger:
det är foort gjort att vara CP
Maria säger:
Jag var på otroligt dåligt humör och behövde ta ut det på någon, så jag tog ut det på dig i din frånvaro. skönt som fan!!!!
Hahahaha. Sen dödade jag dig. Och Nils.
Snygg-Erik (f.d. Nils) säger:
haha du är ett nutcase maria!


Nej. Nils är min nu.
Nils och Snygg-Erik har inget med varandra att göra längre. Ni kommer inte få höra något mer om Nils.
Han kliver härmed av scenen och lägger sig till rätta i mitt huvud där bara jag får ta del av honom.
OCH
Nu är frågan, Kommer f.d. Nils att gilla det nya pseudonymet Snygg-Erik?

Kommentarer:
Postat av: susanne

men alltså.. va fan maria.. jag fattar inte din blogg.. den är för invecklad för mig.. gör den utvecklad god damnit!! >.<

Postat av: linnea

Haahaa, jag minns Emil och hjälten Åsa. Dock har jag glömt de roliga sakerna de gjorde och sa. Förutom att de hade mycket pengar och ägde banker, typ.

2008-11-11 @ 14:02:55
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/
Postat av: susanne

jamen du vet. många namn som jag inte vet vilka det är och jag får en jättesnurra i skallen.

mer bilder maria!! :D

2008-11-11 @ 19:24:27
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Hockey

usch vilken fin och bra blogg du har! jag blir så avis... tackar för senast, det var trevligt. bra, hej!

2008-11-11 @ 20:56:56
URL: http://jagharingen.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits