Giant chocolatekake

Bon soir.

Måste först och främst förtydliga att gårdagens outrage inte var riktat mot någon enskild individ (och eventuell privat ilska har fått utlopp, förklarats, retts ut. Inte ursäktats. Klarats upp. Peace.), utan mot samhället, världen, alla.
De som inte vågar släppa taget om något de tror sig ha, men aldrig riktigt förstått över huvud taget.
Hellz to the yeah för Eva Moberg. 'Kvinnors villkorliga frigivning'. Jag återvinner detta statement för min egen debatt.


'Det är denna rädsla för kvinnans sexualitet som gör den apolitiska ekonomiseringen av sexualiteten så attraktiv i en patriarkal kultur'
Katrine Kielos text i
Bang: Jag, Jag, Jag # 01/ 2008 är asbra. Hos skriver om kvinnlig sexuell frigörelse. Om att shoppa sexuell tillfredsställelse och hur samhället hanterar det för att göra den så ofarlig som möjligt. Den kvinnliga sexualiteten. Boooh!..

’Sexuell frigörelse för kvinnor bygger idag, precis som alltid, på att sexualiteten definieras som lagom ofarlig. Men att sexuell lust går att reducera till shopping sexuell tillfredsställelse betyder inte att det är samma sak. Att tillåta kvinnan shoppa sexuell tillfredsställelse på en avpolitiserad sexuell marknad är inte samma sak som att ge henne sexuell frihet. Snarare ett sätt att beskära densamma.’




5 maj var en bra dag: Mensen tog slut, hundarna var glada, jag åt risotto blanco, började sy klänningen och tränade på min förbannade medicinboll.
Stina kungjorde att vi inte gjort slut, hon har bara haft en ytterligare släng av mobilallergi. Zakolski skrev upp mig högst på VIP-listan för vårens hetaste party. Jag har dessutom tryckt i mig en oredligt stor mängd chokladtårta. Helsefyr, vad god den var.
Nu hoppas jag innerligt att Big A (det namnet dödar alla andra namn han haft! Yeahss! HAHA! Så gangstah, så mystiskt, så bra. Så mycket mitt namn att jag ska söka patent på det.) dristar sig till att slå en signal.
Natten blir lite trevligare då.

P.S. Lite dåligt är att min snusdosa gått vilse och att jag måste fixa med tagarna eftersom blogflytten fuckade upp designen. Doh. D.S.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits