War of the sexes

Heja vädret! Regna bort alla skogsbränder och all torka. Regna liv i allt som är dött.
Regna ytterligare liv i Zlatans måltorka. Regna liv i fotbollsfesterna. Regna fram midsommarlängtan.
Blås liv i stilla sjöar och livets stiltje. Heja vädret!

Jag måste tygla min iver något. Dock inte den allmänna ivern över att det är sommar, att livet leker en aning och att jag faktiskt trivs.
Däremot den tillfälliga ivern över obetydliga förändringar. Den är väl en aning charmig, i guess, men ändå absolut inte ett jävla dugg.
Blaj.

Usch. Vaknade 0800 och svor. Har sovit så förbannat dåligt i tre veckor, så somnade jag igår vid någorlunda vettig tid. Men istället för att sova ut och ta igen välbehövlig sömn så vaknar jag hypad så in i helvete. Så fastän jag är på relativt bra humör, är jag på dåligt humör.

Jag vill åka till sthlm. Omgående.
Jag vill äta. Omgående.
Jag måste gå till jobbet. Omgående. Det känns trevligt att gå till jobbet idag.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits