something to talk about


Jag kom precis på, efter en långt tids tänkande, mitt tredje dummaste uttalande. EVER.

'Öppna dörren, Karlsson!'
'Hur gör man det, ljt?'

Jag var lite trött, hungrig, kall och kände mig säkert ensam också, men Ljt. Blablabla räddade mig genom att vara lika trött själv och faktiskt illustrerade hur det gick till att öppna en dörr.
Eller så kanske han drev med mig.
Mest troligt det senare, men i mitt romantiserade minne med rosa inramning så var vi lika trötta och vilsna båda två.

Men så finns ju även klassiker som att vispa grädden baklänges för att få den tunn och handmassagen som går ut på att knosa ihop knogarna, vilket är bra för händerna. För att inte glömma 'Vilket datum är julafton i år?' och 'Vi går upp till rektorn., som dock snarare är ett missförstånd än dumhet men ändå platsar på denna lista.
Det är roligt att vara dum, så
Maja, när du kommer hem är det du och jag som ställer oss och visslar på norrskenen!



Jobbade skiten ur mig idag, bokstavligt talat. Har vart förstoppad i tre dagar, men efter jobbet kunda jag äntligen bajsa igen. What a relief, bokstavligt talat, igen.
Jag avskyr vanligtvis allt som har med bajs att göra. Fast avskyr är ett lamt ord. Jag har bajs-fobi. Jag hatar det. Jag är rädd för bajs. OCH annat prutt-fis-fjärt-relaterat. Det är vidrigt och hemskt!
Men idag, kära vänner, känner jag den perfekta blandningen av självsäkerthet och självdistans att jag kan gå så pass långt att berätta att jag bajsat idag.

Men det är inte det enda jag dristat mig till. O nej! Jag sålde blomster för glatta livet och minglade med ryssar också. Proklamerade stolt att jag är min fars dotter och valde att ta det som en komplimang då någon random tant sa att jag var 'pappa opp i dan!'.
Pappsen, som förövrigt dragit till fjälls för att slamsa till det med likasinnade och lämnat över företaget till mig, är ju en fantastiskt stilig karl. Jag känner mig stolt över mina höga vikar och fula handstil.
Tack Pappa, för att du är du. Och tack pappa, för att jag är jag. Jag älskar dig, mer än livet.

Nu hörni, är det fotboll och folkfest. Men först ett snabbfix hair/face, så man ser lite fräsch ut.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits