I like the lights on

Jag tog faktiskt tag i livet idag.
Jag duschade inte (Jag kan inte kräva hur mycket som helst av mig själv), men märk väl att jag rörde mig bland folk ute i Vilhelmina.

Min fina vän Johanna dök upp och lös som bara hon kan.
Det är en insiktsfull och fascinerande människa och vän jag aktar högt. 2000-talets och Vilhelminas version av Charlotte med a touch of de Beauvoir's intellekt, J.Simpsons beauty, HMK Victorias sofistikation.

Vi catchade upp ordentligt och som en liten bitchslap slog det mig hur dålig jag vart på att leva två liv .
Jag har missat mycket i mina viktiga vänners liv. Alldeles för mycket. Och jag står nu, återigen, i en evig tacksamhetsskuld till dem för att tar mig tillbaka med öppna armar.
You are the wind beneath my wings.

Bortsett från den mentala bitchslapen så var det skönt att få en objektiv synvinkel på de minor problems som åker runt i min inte alltför sysselsatta hjärna. Det var befriande att hälla ur mig hur det faktiskt känns och tänks och tycks om saker och ting här i världen. Och med saker och ting menar jag någon och med världen menar jag där.
Så ett par hundra kilo lättare skall jag inom kort ta mig an natten.
Och i morgon ska jag duscha. For real.


image16

Nån som är sugen på sthlm på måndag förresten? Ring!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits