Sno kan man inte ha

Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag,
för det är Min och Majas namnsdag idag!
Hurra Hurra Hurra Hurra!




Som förutspått blev det en av de bästa 28 februarisarna i historien.


1. Min namnsdag = tårta, tulpaner, presenter och söta sms.
2. Vackert väder
3. Då jag skulle boka min klipptid, i hopp om att åtminstone få klippa mig nästa vecka, fick jag tid I MORGON.
4. Fick ett jobb (!! haha!)
5. Fick en operationstid
6. Har kommit ihåg att ringa alla samtal och boka alla möten.
7. Åkte förbi på stallet och bokade in lektioner. TILLBAKA I SADELN!
8. Fick tacos till middag
9. Ansökningen till umu är klar
10. Jag har äntligen tagit mig för att ändra min mejl.
11.
världsbäst!
12. världsbäst II

Efter att igårnatt drabbats av svår sorg och saknad, som jag i vanlig ordning förnekar, bestämde jag mig återigen för att protestera mot mig själv och titta på Greys all night long och tron på den 28 februari var inte särskilt stor.
Men efter att ha vaknat med pappas grattis-på-namnsdagen-puss i pannan och namnsdagsfrukost som väntar i köket så återuppstod tron, hoppet och kärleken.

Alldeles lagom salig och mätt på dagen så sitter jag nu och bara längtar; till i morgon, till nästa helg och helgen efter det och helgen efter det och helgen efter det och allting däremellan.


Och för att avsluta dagens blogg: Pererik Åberg. Helt utan anledning.
image40
Godnatt!



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits