Detta har hänt

Efter operationen sa de såhär: Maria.. Vi tror att du är en giraff.
Ni vet, med läkarfejset. Bekymrade ändock förstående. Tröstande men allvarliga. Läkareliga.

Jag blev, inte helt överraskande, jävligt chockad och utstötte ett sötförvirrat '..jaha? ja.. Jo. Va?'
Vi tror att du är en giraff, sa man igen, denna gång med ordentligt magstöd. Jag tror de ville nå mig genom ketoganet och stesolidet; få mig att fatta att de verkligen trodde jag var en giraff. 'Det är inte medicinerna som talar nu. Det är verkligheten!'

..och jag som hatar giraffer.
Eller.. jag ogillar deras långa halsar och långa, knöliga ben. Jag vill kräkas lite när jag tänker på dem.
TÄNK BARA hur en bruten giraffhals skulle te sig?!
...amen fiifan! USCH!

Men vet ni vad, efter att flera läkare understrukit vad den förste befarade så var det inte tu tal om annat än att acceptera det faktum att jo, nog fan är jag en giraff alltid!
Och jag har börjat smälta det. Tro på det. Tugga i mig det med min långa, jävliga girafftunga.
För det finns vissa likheter, om man tänker efter:
1. Jag äter bara grönt. Det gör giraffer också.
2. Jag ser ändå jävligt skön ut när jag galopperar. Det görgiraffer också.
...och sånt?!

Jag är en giraff. Det känns jävligt tungt.
Nu gäller det at attackera savannen på rätt sätt. Jag tänker INTE bo på zoo och jag tänker INTE vara någon vanlig, jävla giraffJÄVEL. Jag är min egen giraff, och jag tänker inte vara giraff så länge till heller.
Savannen är inte stor nog för mig.

Blir fisk. Fisk, Fisk, Fisk!
Hellre fisk än giraff!
Havet är större än savannen!
osv.
God natt nu. GOD. GRÄS!

Kommentarer:
Postat av: kicki

Alltså .................................... DU ÄR HÖG!

Postat av: murran

lite :(

2008-12-08 @ 18:37:57
URL: http://mariakarlsson.webblogg.se/
Postat av: Linnea

Men giraffer bryter ju inte halsen, den sitter för högt upp för att slå i saker, och andra når den inte. Det skulle vara om de snubblade eller råkade i ifog med andra giraffer men det hör inte till deras natur. På tal om giraffer så såg jag en giraff unge på tv igår, den hade blivit biten i bakbenet men såret läkte och den mådde fint. Jag såg även en giraff i afrika, på riktigt.



2008-12-09 @ 14:56:49
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits