Lill-lördagens anonymitet

Alla är fulla ikväll. Det är underhållande.
Jag vill inte underkuva någons integritet, peka ut någon särskild eller hänga ut vad ni sagt.
Men däremot vill jag skratta åt er, med huvudet på sned och en hand på er axel, som för att säga 'Du är söt.'
Kanske ruffsar jag om håret på er också.

Jag älskar då ni ringer! Jag älskar att få höra det lite mer sårbara jaget, inte för att jag tycker om då det går dåligt, eller för att jag önskar er något annat än lycka på jakten. Men just för den där avskalade fasadens skull.
Det är fint, men ändock solkigt.
Jag älskar er som är så lyckliga att ni inte vet var ni ska ta vägen! Småflickigt fnittriga med rösten i falsett. Så naivt hoppfulla.
Det är så fint, men ändock solkigt.

Jag hoppas det går bra för er ikväll, människor! Jag hoppas ni slipper gå hem olyckliga. Jag hoppas ni slipper somna i trappuppgångar. Jag hoppas ni får omkull bruden i baren. Jag hoppas ni använder kondom. Jag hoppas ni dricker vatten innan ni somnar. Jag hoppas ni ringer i morgon också.
Jag älskar er, kära vänner!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits