Oh Friday, where art thou?


Crazy ass måndag. Kastades ofrivilligt 10 år bakåt i tiden. Tiden då allt kukade ur, so to speak.
Vad gäller dessa ämnen jag vägrar nämna vid 'namn' så är jag fortfarande 10 år. Okontrollerbar, arg och jävligt rädd. Talas det om det så svarar jag med att prata om vädret.
Så jävla freudianskt av mig. Pfaah! Förnekelse kallas det visst..
...
Det är inte bara den 10-åriga, förbannade och bedragna lilla tösen i mig som väcks till liv av rådande katastrof.
Jag psykoanalyserar hela mitt emotionella varande. Det är förödande som inget annat. Jag hatar att vara ärlig med mot mig själv.
Grr.
??
Klart jag vill se mig själv som the very essence of osjälvisk mänsklighet, och de stunder jag trippar på egocentrism och kärlek till mig själv som samtidigt koketterar med vilsenheten och osäkerheten, i vilken egocentrismen stundtals har sin ostadiga grund, då ser jag mig själv så också. På ett jävligt själviskt Moder-Theresas-själ-fann-ro-i mig-kinda way.
Jag finns gärna där, vadän den individuella eller allmänna katastrofen må vara, men för satan, inte det här. Då jag närmar mig ämnet så vägrar jag. Allt.
För bara någon vecka sedan, hos min älskade, fantastiska mormor, så kom det på tal och hon förfäras än idag av min panikångestattack-isch.

Jag har så många typiska, klyshiga rädslor som förväntas finnas hos tioåriga flickor som mig.
Fuck it.

Nåväl, efter endel turer fram och tillbaka på mardrömskarusellen jag inte tycks kunna dodgea så hamnade jag i kyrkan på AFRIKANSK OPERA.
Cape Town Voice Of The Nation Ensemble.
HAHA?!
Det var helt fantastiskt och jag blev djupt förälskad i en av solisterna.
Det var jävligt trevligt. skiten som ständigt närvarade till trots.

Något jävligt trevligt:
Mitt epikureiska varande återupptas på onsdag. Post-op tour tar sin början. Min turné är nämligen min njutning.
Post-op blir inte helt olik Pre-op tour, men än är den långt ifrån färdigplanerad.
Kickoff i norraste norra Sverige med lite av en privatsession (I sjukhuskläder to spice it up a notch?)
Oh friday, where art thou?
Jävligt roligt. I min värld.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits