i'm THE i-landsproblem kinda gal

Ska väl inte sticka under stolen med att dagen som började så bra nu suger. Hårt. Svårt. Föralltid kommer denna dag att suga mitt minne ur funktion. Kukdag. Sepedag. Jag hatar idag. Verkligen!
Så kommer jag på mig själv med varför jag hatar den och måste slå mig själv med en stol i huvudet för att det egentligen är så förbannat löjligt:
Bu-hu, jag kommer inte åka till Bryssel. Det enda jag har att se fram emot nu är en tvåveckorssemester på Sicilien.
SERIÖST?!

Men faktiskt så brann jag av ordentligt på en oskuldsfull annanas&hallonsmoothie mamma gjort till mig, varpå jag satt mig i bilen, körde på tok för fort till granbergsbacken och grät lite över att ha förlorat något jag aldrig haft, svor onödigt högt och länge och var riktigt, jävla barnsligt och obefogat förbannad ett bra tag.
Fan vad skönt det var.

Men vad fan ska jag göra istället? Två veckor till nästa take-off mot Luleå och på något sätt måste jag få tiden att gå.
Och på tal om tid som går så träffade jag på fröken Stighall idag. Denna pärla från förr, som skaffat eget bohag, bjöd in till hälsapåfika och nämnde något om hålligång på lördag. Ska undersöka det närmare men redan innan jag fått klarhet i vad det gäller så rinner min avsmak mot Vilhelminas nattliv över. Å tredje sidan vore det nice att reunite med brudarna.
Fröken Anderback skall bege sig mot hufvudstaden den 28 och helt fel vore det ju inte att fördriva tiden där.
Så finns ju Uppsala också. Och Göteborg. Och andra ställen.

NU ska jag köra till statoil, köpa snus, ostkrokar och hyra film. Men innan det bjuder jag på lite eyecandy.



Jag är redan avundsjuk på farbror Zackrissons framtida fru.
Jag hatar henne nästan.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits