roads

Det här är väldigt långt ifrån vad jag förväntade mig av den 21 daga långa sthlms-vistelsen. Det är långt ifrån vad jag förväntat mig av tiden med låtsaskrig, gröna kläder, pojkiga pojkar och manliga män.
Det har idag variten total omöjlighet att inte stanna upp och försöka förstå, lista ut och hitta lösningar (vilket förstås är en omöjlighet i sig. Att hitta något svar alltså.)
Jag.. tar tag i det sedan. Det är för jävla mycket att reflektera över. Jag är för liten i huvudet. Jag sätter in alla försvarsmekanismer jag kan komma på och dundrar vidare de här två veckorna. Sen får vi se.
Allt blir lättare med pojkarna omkring mig. För de klappar mig på huvudet och säger att allt ska bli bra och jag väljer i detta lite smått utsatta läge att tro på dem.
Det går inte riktigt att på ett rättvist sätt försöka förklara den tacksamhet jag känner gentemot guldklimparna i plutonen som gör att luften blir lättare att andas, solen soligare och fågelkvittret kvittrigare.
För när allt blir såhärsomdetnuturnedouttobe så är det deras förtjänst att man håller sig på benen, sover om natten och vaknar om mornarna.
Big up även för Kpt. Hovis. Och brudarna förstås. Glas, Jonsson och Englund. Fittstimmet här på muskö.

Tacksägelse var inte riktigt allt jag tänkte ägna mig åt denna kväll. Ett par ord om de små äventyren vi hunnit med hittills hade jag tänkt klämma in.

Vi anlände på lördagmorgon, lagom mosiga efter en halvkissig tågresa ner. Delade kupé med en svettig gubbe i nätbrynja som luktade lite för fränt för att man skulle känna sig bekväm i hans närhet. Låg och önskade mig till vagn 20 där övriga plutonskamrater låg och mös.
Mennamenna, är det något man lärt sig i det militära så är det att gilla läget eller göra något åt det. Intefan ska man gnälla inte.
Väl framme packade vi på oss 2-tonspackningen och hivades in i bussar som slussade ut oss hit till Muskö.
Efter inkvartering och lite stök med vitutrustningen blev vi lediga för kvällen och Glas och Englund sprang på en bekant från NVK-konferensen som bjöd med oss på en av deras stora krigarbåtar2000 där vi fick en rundvandring deluxe.
Rätt coolt. Faktiskt.
Kanoner och knappar och hålrum och skärmar och matsalar och tvapparater och allt vad det var.  Krigarbåtar är COOLT. Så är det bara.
(Så har jag även gjort en liten undersökning av hunk-faktorn i de olika grenarna inom det militära. I flottan finns det utan tvekan flest hunkar. Folk får tycka vad de vill om kalleanka-dräkten; röjdykare har sexappeal 9876543234567.
I NBG däremot finns inte en enda. Den enda människan som förtjänade en huvudvridning var en söt blond brud som efter en del eftertanke trots allt var jävligt random. Annars bara gubbar. Blä.)
(Underförståss är att flygvapnet är APPSILUTT snyggast. Så klart. Då tänker jag särskilt på 2.fbs, F21)

Nåväl, efter rundvandringen  blev det löpning med Glas, Jonsson och Myleus. Det var dumt. Det gjorde förbannat ont. Och som jag nämt tidigare är jag lite för hård att erkänna att det gör ont. Skyller hellre på att jag har dålig kondition. Eller nåt.
Därefter, då man trodde att saker och ting inte kunde bli coolare, sprang jag på Micke Sehlström.
Vad i hela helvete är oddsen?! Ja jävlar i mig, det var kul som bara satan. (sådär. massa svordommar på liten yta ser bra ut ibland.)
Han har gjort värnplikten som bevakning/insats/blablabla här på muskö och gick omkring med plutonskamrater och kollade så allt gick rätt till, så sprang vi på varandra. Bara sådär.

Han fixade och trixade och grejade och donade med befäl of his, så att han kunde ta med mig in på det förbjudna området; IN I BERGET.
Plockade med mig Håkansson, hoppade in i bevakningsbussen och åkte in i berget.
Det är så sjuuuuuuuuuuuuuukt strot. Lika stort som gamla stan, faktiskt.
Vi fick titta på massa båtar i stora .. båtparkeringar. Alltså SJUKT STORA BÅTAR. så fick vi krypa omkring i små gångar och titta på massa portar, och lära oss massa saker om torpeder och massssssooooor bara.
 Så lyckades Sehlström lura i oss att vi var inlåsta i berget. Jag orkar inte berätta, men kul varne.

Så alltså var jag väldigt mycket VIP på muskö under lördagen. Först med brudarna på krigarbåt2000, och sen i berget med Sehlström och Håkansson. COOLT! Folk var avundsjuka. Krigsfolk alltså. Jag vet inte hur avundsjuk nån random männisch skulle va?

Söndag var vår lediga dag, och det var shopping med brudarna i storstan. Vi käkade sushi, diskuterade livet och  var militära brudar. Bara. Och det är så skönt. Eller skönt och skönt; det är helt underbart jävla fantastiskt.
Det är svårförklarat. Svårförklarat och helt underbart jävla fantastiskt.
Efter lite stros blev det öl. På stockholms kanske allra sunkigaste ställe; Nivå22. (eller nja. Soumibar i väsby leder ligan.)
Men det var roligt det. Vi gillade läget helt enkelt. Vi gillade ölen desto mer. Håhåjaja, vad vi konsumerar öl. Ideligen.
Vi satt, sjöng,skrattade och pratade fylle-allvar. Puss.
OLHJEAFHYGP)(Å#)PIHLREJGY(P Vad jag älskar mina grabbar! Huvvaligen alltså, vad crazyhorse det är att det blir som det blir.
Vill passa på att tillägga att jag har det bäst av alla brudar. Man kanske tror att jag bara sägere för att sägare men NA NAA! det är ett faktum underskrivet av de flesta bruttor på F21.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits