i'm about to screw you over big time

Lever musiklivet nu i dagarna av ledighet.  En liten, i det närmsta omärkbar flykt för omgivningen, från den lite turbulenta vardagen.
Jag börjar komma till ro med besluten jag egentligen inte hade något val att ta. Ser möjligheter istället för svårigheter, allt i enlighet med somdetskavara-reglerna för 'sånna' som jag.

Vad man tyckt sig veta och accepterat om orättvisor har återigen överbevisats. Lite kissigt känns det att man måste bli åttio år i tjugoårsåldern, då man ändå genomlevt några av de större orättvisorna already. What to do? Man vill ju heller inte bli alltför morbid och börja kontakta de vänner man hade då man var tre år gammal, bara för att.
Allt ska ju bli bra, det har jag både lovat mig själv och andra.

Det fina är väl de omprioriteringar man tvingats göra; man inser på ett ungefär vad som känns viktigt.
Det svåra är att tillämpa vad man 'lärt sig'. Mycket för att jag inte tar det riktigt på allvar än. Mycket för att jag febrilt försöker övertyga mig om det ofarliga i hela situationen.
För situation är just vad det är.
Jag skulle kunna anropa det på radion 'From Mike Kilo. I got a situation. Over and Out.'
Fast varför skulle jag göra det? RADIODICIPLIN FFS!?

Äsch. Bit ihop, bit tillbaka.
Helgen är i antågande och flertalet girlfriends + Vikander (hahaha, åh. Det blir fint) ska get together och ta över Umeå.
Visst hade det vart trevligt att vara i Sthlm tillsammans med grabbarna, men gemenskap med mina brudar har låtit vänta på sig nog länge.
Vi ska på shape och shake our wellshaped booties all night long i nyinköpta, overpriced gowns.
Yippy kay yey.

Har hittat sköna alternativ till orginalen:

Jenny Owen Youngs - Hot in here
MoZella - Irreplaceble
Robyn - Cobrastyle

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits