Benefits

Jag är åter i Vilhelmina efter en alldeles lagom skön helg i Umeå.
Det var förvisso tänkt att jag bara skulle ta en dagstripp med familjen Elmqvist, men det var en omöjlighet att lämna stan efter bara några timmar.

Hann införskaffa ett par nya, fräscha joggingdojor hos en oförskämt söt pojke som även tipsade mig om personligt gjutna sulor till M-90 kängorna. Vi hann dessutom småprata om lumpen och jag fick mig en lyckönskning på köpet.
Då blir man som fnittrig och glad så det räcker och blir över för resten av dagen.
Köpte mig även ett par cykelbyxor(?) hos en brutta som var än fnittrigare än mig och även där fick jag mig en lyckönskning att plocka med mig. TACK!

Fixade april-jeansen i silver OCH guld och vad jag fick på köpet där behåller jag för mig själv. Men jag kan lova att det gjorde mig om möjligt ännu fnittrigare, gladare och obalanserad. Mumsfillibabba.

Lunchade med Svensson vilket var en av höjdpunkterna, då jag tidigare trott att jag inte skulle få återse henne förrän 9 augusti.
Fick på den lunchen pizzan billigare och en dricka på köpet av den svettiga, flirtiga och lite sunkiga pizzabagaren.
Jahh? Klart jag blev lite glad mitt i avståndstagandet.

På kvällskvisten vankades fest hos Alexis, och i taxichauffören gav mig 40 kronors rabbatt och väntade dessutom tills de kom och öppnade dörren för mig. Då ropade han ' Ha en trevlig kväll!' viknade lite coolt och burnade iväg.
Väl inomhus var tequilaracet i full gång, vilket jag och mina staropramen tog avstånd till.
Det var de gamla vanliga rävarna; Tim, Alexis, Love, Hannes och Viktor. Senare kom en söt brutta vid namn Annnika som var en riktig tiopoängare. Jag blev lite kär.
Jag övertalade gänget att dra till Scharinska och tack kära, gode, vackra jesus för det.

Det var sådär allmänst astrevligt som det alltid är på scharinska, men självklart blev det lite extra trevligt när något jag plockat med mig i en av alla shoppingpåsar från tidigare under dagen fördubblades. Perfection, perfection, perfection, i lagom dos.

Jag sov hela lördagen, utan överdrift. Vaknade ordentligt vid 20.00. Bestämde mig vid 2200 att gå till trädgården och hänga med grabbarna sedan kvällen innan, men vek in årorna efter två öl. Var inte alls på humör för hårdrockare och ännu fler tequilarace. Köpte mig en footlong på subway och kikade på film hela natten.
Idag har jag sanerat lghtn. Så ren den är nu har den aldrig varit.

Orkar inte riktigt gå in på detaljer, för jag tror inte riktigt att någon är intresserad av det. MEN, jag vill avsluta med att säga att ett värdigare (tillfälligt) farväl av mitt Umeå hade jag knappast kunnat få.
Höjdpunkternas prisutdelning:

3. Joggingdojorna. Perfekta.
2. Min egentid i Lghtn. Finns inget jag saknat så mkt som att få vara ifred hemma hos mig. Mitt bara mitt.
1. åh mums. och tack vettja.*FniSsSSsS*

Lumpen: 7 dagar to go.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits