home at last

Andra Flygbassäkpluton; Den bästa plutonen!

Det sista som skreks ut i tjänst innan min första permission.
Lt Brännvall och Kp Hofslagare stod med glädjetårar i ögonen vid sidan om de nyrekryterade soldaterna på andra flygbassäk som tillsammans utgjorde en av sällan skådat slag skönsjungande gosskör då de med all sin kraft sjöng ut till tonerna av nationalsången.
Som riktkarl stod jag och lät som en 10 årig flicka på skolavslutningen och försökte så gott jag kunde inse att det endast gått 10 dagar av min värnplikt; inte ett år som det faktiskt kändes som.

Seriöst kära vänner, beundrare och fans; GÖR LUMPEN!


Jag vet inte riktigt var jag ska börja och om jag ens kommer att lyckas berskriva de tio första dagarna av värnplikten. Det går inte att sammanfatta, man måste vara där och uppleva det.
Ett tappert försök; om jag var säker på att värnplikten och allt därefter var ett bra val innan inryck är jag helt jävla såld nu.  Det har utan tvekan vart tio av de bästa dagarna i mitt liv.
Alla de farhågor som fanns om att gråta mig till sömns och känna mig ensam och äta bajs finns inte på kartan; Jag skrattar tills jag somnar och vaknar pigg och glad vid 0520, redo att genomföra BRAK, städning och frukost, varpå dagen börjar.
LT Brännvall levererar citat dagarna i ända och jag kan inte tänka mig värnplikten utan honom. Är det inte bajsmackor så är vi kallblodiga xy mördare som jävlar i mig inte är där för att skydda mormors katt till att han ska knäcka oss på mitten.
Grabbarna peppar mig så jag måste gå iväg och gråta en glädjetår och efter bara tio dagar har jag 37 nya bEzTiZaR.
Ännu inga skavsår, men väl överansträngda lårmuskler; att springa milen, springa hinderbana och marchera  tar på krafterna. För att inte tala om att klampa omkring med splitterskyddsvästen i 25gradig värme.
Allt luktar svett och det pratas mycket bajs, brudar och bärs. Vi bor på en lyxig kasern och jag sölar mest av alla. Vi gör snygga halter och det finns inget härligare än att marchera förbi R3 och och räk-na-tak-ten.
Vi ska bli bästa plutonen på F21.

EN FÖR ALLA. ALLA FÖR EN!
Andra flygbassäkpluton; Bästa pluton!


Att sedan livet är lite extra ljust av andra anledningar gör inte saken värre.
 God natt.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits