winter just wasn't my season

Jag måste på allvar börja tillbejda gudarna med högakting och gedigen tacksamhet. Tror jag?

Börjar landa efter den senaste ivägsvävningen, men å andra sidan så landar på ett par trappsteg högre upp än tidigare. Faktiskt i en helt annan trappa. En lite snyggare, trevligare och bättre utformad trappa.
Sen får vi se hur länge man finner det lämpligt att låta mig sitta kvar. Jag njuter så länge det varar iallafall; suger in allt jag kommer åt av denna underbara värld vi lever i.

Känns rätt mycket kiss att åka hem. På sätt och vis. MammaPappaKickiKrille och hundarna saknar jag varje dag, men Vilhelmina; mjae?
Känns jobbigt att jag lovat att jobba, känns jobbigt att inte kunna gå någonstans man aldrig vart tidigare, känns jobbigt att inte ha något att göra och jobbigt att träffa massa folk.
Känns jobbigt att åka från mitt älskade Umeåliv, min lght och allt annat jag verkligen, verkligen inte vill åka ifrån.
Verkligen, verkligen inte.
Verkligen. Inte.

Och som jag hatar att vara utan min mobil! Jag hatar att vara utan sms, telefonsamtal med lite mer lattjo signal än signalen på hemtelefonen och jag hatar att en av hemtelefonerna har en seg 4a och den andra tar en halvtimma att slå numret på.
Jag vill ha mitt nya simkort nu, så jag åtminstone kan återanvända den fullständigt värdelösa mobilen jag hade innan. Med den kan jag åtminstone skriva sms. Jag älskar sms.

Nu är jag trött. Har sjuka påsar under ögonen.

Kommentarer:
Postat av: linnea

jag har kommit på en ide, nattbesök!

2007-04-04 @ 19:21:47

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits