so do what you must do to comfort your soul

En annan är vaken tidigt, som sig bör när man ska ta morgonbussen.
Vinden har också vaknat, efter att den sovit under gårdagen. Jag älskar det inte.
Annat har somnat totalt, och det är en besvikelse som fanns någontans emellan väntat och insomnade önskningar.
Men även om det var väntat så kan jag inte låta bli att grämas över frisyren som jag tror var en bidragande faktor till att jag inte rodde hem vad som skulles ros hem. (WTF, klart det inte var frisyren, det bekräftade 987654356787 personer, och däribland garderobs-snubben som formligen hotade mig, under trevliga omstädigheter, att jag var tvungen att komma tillbaka ikväll. Han skulle bjuda på öl och skrev upp mig på gästlistan. Yeeeiy..)
Hursom, inte förrän man säger det rakt ut lägger jag mig inte. Och frisyren var inte hundraprocentig, tigrarna var de högsta och Filippa gjorde mig inte fullständig rättvisa. Eller så klär jag inte i nyktert.
INTE VET JAG, något fungerade iallafall inte som det skulle.

Gårdagskvällen på plaza var en härlig tillställning. Träffade Kaj och blev glad, fick sjukt mkt cred för värnpliktsframtiden, tatueringen och hela mitt härliga jag av en snygg och trevlig sociolog jag lämnade bort för att jag är dum i huvudet, drack efterlängtad Mariestads och minglade hejvilt. I miglet sprang jag på Moa och vi stöttade varandra i nederlagens obarmhärtighet, men vägrade båda ge upp. Sisterhood, när det är som allra bäst.
Målet med kvällen var givet, men det misslyckades och för det är jag mycket besviken, ledsen och arg.
Och fastän allt pekar, mer än tydligt, på att jag bör ge upp och det enbart för mitt eget bästa, så kan jag inte låta bli att fortsätta kämpa.
Jag är inte den som ger mig, och hör sen!
Annars är det bara att konstatera att det är rätt avskräckande att gå på klubb under nyktra omständigheter.
Ni är ganska slitna, folk och fä, när ni är fulla.

Nu väntar Mormor 12 mil norrut.
Nu väntar påsklovet och allt vad det inte innebär.
Nu väntar promenad till bstn, i vinden, med väskorna, i gårdagens makeup som jag inte orkar tvätta bort.
glad påsk, fuckers.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits