i will always be your soldier

 http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=803143 (kolla in debattforumet också vettja.)
Det var intressant, men innan jag går in på details så; VARFÖR I HELVETE omnämns inga kvinnor? Varken när man pratade utlandstjänst ELLER värnplikt. Förbannat dålig stil.
Av 60 000 pojkar tillkallas max 25 000 i år varav 4500 får möjlighet att göra värnplikt. Okej, blablabla. 
Brudarna? Är ni ute efter att rekrytera fler kvinnor till värnplikt kanske man borde tänka på att nämna dem?
Visst, det var ifs SVT som gjorde en granskande dokumentär om NBG, men jag tycker fortfarande att man skall lämna plats för kvinnorna. !"#¤%&/%¤#"!
(Men eftersom jag är så uppdaterad på läget kan jag passa på att nämna att 962 kvinnor antagningsprövade, varav 385 är inskrivna för värn- och civilplikt. JAG ÄR EN AV DEM! booya. Ytterligare statistik är att jag är en av 14 kvinnor som antagningsprövat och blivit inskriven som PB inom flygvapnet år 2006.)

Annars var det som sagt intressant.
Gillade särskilt brigadgeneral Engelbrektssons statement: "Man måste vara medveten om vad det är för jobb man tar. Jag vill ha en person som har en moralisk inre kompass och förstår vad som är rätt och fel utan att det finns regler för allt... ..Inom det militära finns regler för allt, men ofta hamnar man ändå i gråzoner, särskilt när man ska hantera vapen."

Jag kommer fortsätta, för jag brinner, men att sova känns aktuellt för det är ju trotsallt skola i morgon.

Kommentarer:
Postat av: Ulrika Henriksson

:(


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits