what day is it?

Så, nu är det fredag för er som inte uppmärksammat detta faktum. Jag har sagt att jag längtat efter denna dag, men nu när den väl är här så vette fasen om det känns vidare bra.
Vaknade utan gårdagens vemod tungt sovandes bredvid. Han lämnade min, likt så många andra, innan jag vaknade.
Men jag vaknade däremot 3 timmar senare än jag borde och ännu en skoldag gick förlorad.
En historialektion med världens i särklass sexigaste man, och psykologi med världens i särklarr bästa Karin.
(Det är ett vinnande koncept att vara lärare om man heter Karin.

Biblioteks-Karin på låg och mellanstadiet var underbar, åtminstone mot mig. Jag fick sitta och läsa hur måna böcker jag ville på hennes kontor, och kom det in nya böcker som hon trodde att jag skulle gilla la hon undan dem. Jag minns speciellt Miranda-böckerna. Dem var det krig om, men jag var den förste att läsa ut dem.

Svenska-Karin på gymnasiet i vilhelmina. Helt underbar. Har aldrig haft någon så omtänksam, intresserad och motiverande lärare. Henne saknar jag mest av allt.

EstetKarin från Skellefteå som välsignande mig och min begåvning. Hon var mest bara bra för att hon gillade mig så mycket, och kanske var så pass blind att hon såg begåvning, fastän där inte fanns någon.
Hon gav mig höga betyg, fastän jag var frånvarande 50% av lektionerna och inte lyssnade utan gick egna vägar och hittade på egna uppgifter för att komma undan. Eller var det kanske därför? Jag är slug.

Mamma Carin. Den absolut bäste. Lär mig (nästan) allt jag behöver veta om livet. Hon är den mest intelligenta personen jag känner och jag fullkomligt avgudar henne, min vackra mamma. Dessutom lär hon ett hundratal andra ungdomar viktigt shit på malgomajskolan varje dag. Beundransvärt.

Och nu, Psykoliogi-ergonomi-samhällskunskaps-Karin. Helt fantastisk människa. Respektingivande och vänskaplig och  hejbaberiba. Jag bugar inför dig, Karin.)


Som sagt, fredag utan skola. Det tillbringas dock med efterforkningar för projektarbetet, lite engC-plugg och en kontinuerlig ström av ljud ur datahögtalarna. Utan musiken skulle hela fredagen gå sönder.
Fredag kväll brukar sedvanligt alltid innehålla trevligheter och denna fredag skiljer sig inte alls från andra; Tvärtom, kan nog bli trevligare än på länge.
En bilresa med Frdrick, sedan ett snabbt hej i husen och sedan bär det av mot Krogen där cidern har blivit billig.
Elitist som jag är kommer jag förmodligen hålla mig undan billigt skit och se till att bli bjuden på de lite finare dryckerna, av de finare människorna.

Skummdisco på Lördag, vilket jag ska undvika så gott det går. Jag har för dyra kläder för att skumma ner dem, och för nogrann lagd makeup för att låta den rinna av.
Så förmodligen vandrar jag mot Lilla, eller krogen, för mer sofistikerat umgänge i form av aspackade fotbollspelare eller överåldriga torrisar.
Vi får se. Allt känns så roligt.
http://vet.hut.nu/?id=19

Riksdagsval på söndag; yeey! Där har vi däremot något att se fram emot. I'm a firsttimer, vilket inte borde vara någon överraskning. Har ingen aning om varför jag skrev det överhuvudtaget, men, nu vet ni det iallafall.
Och jag säger som så; Miljöpartiet, framåt!
ha-ha-ha.

Frdrick är på väg, så jag ska packa ner datorn.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits