made out of real things

Tillbaka i skolbänken känns mikaelihelgen mest som en absurd feberdröm.
Vad hände egentligen?
Well, let's see;

Jag anlände fredag eftermiddag efter en natt utan sömn, en lång, tung arbetsdag och en konstig bussresa med underligt folk och mamma. Älskade mamma. Utan henne hade jag aldrig överlevt verken bussresan, kvällen eller livet.
Sov, dregglade, drömde, vaknade och begav mig ut för att möta vilhelminanatten tillsammans med eliten, mina svartlistade brudar, mina reasons to be alive.
Sömn- och matbristen var en fin och jättebra grund för fredagkvällens aktiviteter. Really.
Hade sjukt kul. Minglade, hånglade, skrattade, raggade, dansade, ägde sönder alla popcorn och hade ap-jävla-roligt.
Träffade folk jag inte träffat på länge, träffade annat folk jag träffat för mycket, för intesivt, och träffade folk jag inte träffat alls. Undvek folk jag inte ville träffa och var sådär sjukt snygg man bara är vid alldeles för få tillfällen.
Dansade medvetet omedvetet till mig drinkar i överflöd och helt plötsligt stängde hotellet och hela flocken fyllskallar rörde sig i gemensam trupp mot Krogen där jag och Lina tog befälet. Ha-ha-ha.
 Kvällen tog slut på ett inte alltför oväntat sätt, hemma hos mig, på ett AIK-lakan.

Lördagen bestod av extrem bakfylla och ett helt sjukt tillstånd av förvirring, förtvivlan och en sktrattblandad gråt som inte ville ta slut. Sov mig igenom det värsta biverkningarna av alkoholen och när jag väl vaknade till vid 19snåret köpte jag pch pappa chips, ostkrokar, godis, frukt, cola, glass och annan välbehövlig näring. Vi åt oss igenom Grizzlyman och jag hade inga planer på att göra lördagnatten till något fredagsliknande.
När väl Johanna ringde och frågade om jag var redo så kunde jag såklart inte låta bli att känna suget på ännu en natt  av mingel i dimma, så jag sadlade snabbt om, fixade frillan och bytte mjukisbyxorna mot mina allra mest kända byxor och sedan stod jag helt plötsligt i baren igen, omhuldad av diverse beundrare som jag vänligt men bestämt dissade för dem sällskap jag var i större behov av. Brudar, brudar bru-uudar, och Jonas.
Kul kväll. Otroligt lång, men kul.

Jag är nöjd.
Men som sagt, jag har inte hunnit bearbeta allt som satt sig på tvären, alla krossade hjärtan och alla nya sorters bekantskaper och allt känns bara underligt.
Nästa helg blir det hockey i övik och tandläkarbesök. Jag planerar att byta framtänder.
Perfection gott folk, perfection is the only way to saving the world.
Möhöhöhöööö!

Back to work och dessa ögon som borrar sig igenom min snyggt lagda foundation och ögonskugga.
I'm all yours BABY!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits