knocking me so hard

it's always better when we're together, no shit about it.

vaknade hur som helst i morse, bara det är en vinst. Pappa ringde och sa att han var i fredrika, påväg hit.
Det var länge sedan jag hade sån panik. Väldigt länge sedan.
Det första jag gjorde var att kolla VK's och VF's hemsidor om olyckor. Jag vågade inte ringa varken mamma, kicki eller krille av rädsla för att möta den sjukt irriterande telefonsvarartantens röst.
Jag var så jävla säker på att pappa var påväg hit för att berätta att hela familjen eliminerats från jordens yta.

Men så var inte fallet. Han var ledig och ville bara överraska, tisdagen till ära.
Grät ett par lättnaedns tårar för att sedan bege mig mot stan och springa lite xbox360 ärenden. Vi åt en gomacka på subway och ringde sedan och bokade en dejt med Leif.
Jag gillar Leif, han är en jäkla reko karl!

tiden mellan subwaybesöket och dejten ägnade vi åt att fiska upp Linnea för att gemensamt bege oss mot Kvantum. Älskade, saknade Kvantum.
Vi storhandlade. Jag älskar att storhandla. Men vi storhandlade stl. s.
Storhandla stl. xxl blire av i början på december. Hur som helst, vad jag inhandlade är inte av intresse kan jag gissa, så jag går vidare med the story of the day.

Vi drog hem, åt mango och drack kaffe runt mitt köksbord, som jag annars aldrig använder. Det är nästan för fint för att använda. Jag är så rädd att jag ska spilla på duken nämligen.

Vid 20tiden ringde Leffe igen (ja, jag tar mig friheten att kalla honom Leffe för han kallar säkert mig för maja, eller mia, eller marre när han pratar om mig med sin fru.) så det var bara att pakca ihop sig i bilen igen för att bege sig mot hagmarksvägen ,som vi hittade efter många om och men, mitt superba lokalsinne till trots.
Efter ett x antal trappor kom vi till himmelen. Både bildligt och bokstavligt talat.
Fan vad fint det var!
Ett stort kök med en riktig spis och en STOR ugn, stor och fräsch toalett, ett apmysigt och, jag vill nästan säga gigantiskt med det vore att ta i i överkant, allrum och en stor balkong.
Där har jag också tillgång till bastu som INTE är något hemligt ninjarum, och åtminstone EN supertrevlig granne vid namn Niklas.

Hela härligheten var dessutom nymålad och nyligt renoverad. Visst hade spisen kunnat vara någon årsmodell yngre, menvadihelskotta är en spis att knorra om när den iallafall inte ser ut som den jag har nu?

4 december people, då bär det av mot högre höjder!
yippi kay yey, motherfuckers!

Fan vad jag är nöjd med allt idag. Sådär barnsligt-hopplöst-utan-gränser-vildsåinnihelskotta-glad.
Pappa är världsbäst!


Kommentarer:
Postat av: Linnea

Här kommer jag om man så säger. Vardagsrummet VAR gigantiskt, det var inte någon överdrift. Vi måste hitta på någon balkong aktivitet så att balkongen blir nyttjad till max, jag återkommer när mina fantasier flödar.

2006-11-08 @ 13:28:48

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits