but for now, i think i'll stay right here

Det jag vill ska vara verklighet, blir min verklighet. Det håller ungefär en dag, sedan vaknar jag.
Gårdagens villha-verklighet var riktigt trevlig, men högst naiv.
Den norska wannabefilosofen, som förgyllde de sista timmarna på samhällskunskapen, underströk bland annat den tunga vikten av att drömma.
Eller snarare vikten av att ha drömmar, och veta vilka man ska behålla som endast drömmar och vilka man ska försöka förverkliga.
Gårdagens lilla dagdröm är inget att förverkliga. Den är bara ett härligt tidsfördriv.

Dagen till ära låter jag mig vandra omkring fullt medveten om den riktiga världen. Vad som FAKTISKT händer. Denna onsdag möter mig tack och lov endast med trevligheter; skolan och Lina (oj, vad jag saknat denna brulla), en konstig, wannabe-filosof som var norsk, en härlig tupplur, samtal från ryssland, en god soppa, bio och en frisk dator.
Många andra små händelser som sätter blingbling på vardagen, men de behåller jag för mig själv.

Så känslan som alltför sällan infunnit sig den sista tiden, då allt är guld och grönt, den har numer bosatt sig nånstanns inuti. Och en klyscha på det; när man tror att det inte kan bli bättre, så blir det ändå dubbelt så bra.

Jag saknar däremot Maja, så obeskrivligt mycket. De snart tre månader hon vart borta känns som tre år, på alla sätt och vis. Om jag jämför 14september-14december med 2004-2006 i lifeturning events så motsvarar dessa månader de senaste 15 åren. typ.
 Och det är fortfarande en månad kvar, vilket borde innebära att jag då kan jämföra de gångna mådanerna med 22,5 år.
Det blir mycket att berätta. Tur att mig nya lght är ytterst mysvänlig och som gjord för tekopps-samtal nätterna i ända.

Her face is a map of the world
Is a map of the world
You can see she's a beautiful girl
She's a beautiful girl
Everything around her is a silver pool of light
People who surround her feel the benefit of it
It makes you calm
She holds you captivated in her palm

Suddenly I see
This is what I wanna be
Suddenly I see
Why the hell it means so much to me

And I feel like walking the world
Like walking the world
And you can hear she's a beautiful girl
She's a beautiful girl
She fills up every corner like she's born in black and white
Makes you feel warmer when you're trying to remember
What you heard
She likes to leave you hanging on a wire

Suddenly I see
This is what I wanna be
Suddenly I see
Why the hell it means so much to me
And she's taller than most
And she's looking at me

I can see her eyes looking from a page in a magazine
She makes me feel like I could be a tower
Big strong tower
She got the power to be
The power to give
The power to see yeah yeah
Suddenly I see
She got the power to be
The power to give
The power to see yeah yeah 
Suddenly I see
This is what I wanna be
Suddenly I see
Why the hell it means so much to me
Suddenly I see
Why the hell it means so much to me

14 timmar tills jag börjar. 1 minut tills jag somnar.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits