this is the time

Nu är det jul.
Den lite trista känslan från tidigare är som bortblåst. Farmor har fått komma hem, lugnet har lagt sig, granen är klädd, julmaten förberedd, kläderna strukna, jag är nyduschad och jag känner mig redo att sova.

Morgonen den 24 december är en av de få gånger jag studsar upp ur sängen.
Upp till julklappar, julfrukost, familjen, tiotusentals uttjatade jullåtar och sedan jobb i ett par timmar.
Sedan allt det där som är tradition. Kalle Anka, Jannes som älskar tjuren ferdinand, farmors goda vegitariska julbord, den alltid lika otippade tomten, ett par galna lekar, dragspelandet, slipsarna, glöggen, ris a la malta, historier från förr, uppdateringar på liven och så vidare.
Hela släkten, stora kärleken.

Det är julafton, och bara ett par timmar mellan mig och den första julklappen.

God jul, älskade, underbara människor.

: )


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits