you've seen my love

Lite förvirrad hoppas jag att du har den visdom jag saknar. Min självkännedom har tagit stryk under denna långa period av torka, kalla det ensamhet, kalla mig vilse, och därför hoppas jag att vad du vet kan få mig på rätt väg.
Kastade mig utför utan att tänka mig för och den här gången vill jag inte landa på någon, jag vill landa hos någon.
Har inte plats, tid eller ork för pity för någon annan än mig själv.
Du kan, du vet hur man gör.


You and me, me and you
There’s so much that we’ve been through,
through it all I’ve come to understand Gods love.
And if tomorrow never comes
know this twice, just know this once.
Knowing you has made me able to go on.

Ibland gör gamalt så ont, sånt man glömt bearbetat och tackat för.
Det fanns rätt och fel, det kan ingen jävel förneka. Rätt för dig och någon annan. Fel för oss.
Men nuet, det oifrånkomliga nuet gör mig rättvisa. Oss rättvisa.
Fastän jag frånsagt mig all rättighet till 'oss':et kan jag inte frångå det, för nu;et ger mig guld och en relation jag inte har med någon annan.
Äsch, jag vill inte förstöra, jag vill bara kunna prata med den bästa vän jag har.
och älta förstås. jag älskar att älta.
 

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits